Over het waarom en hoe
Berichten sturen
Veel dienstverlenende organisaties geven vandaag de dag veel meer autonomie aan hun klanten en bezoekers als het gaat om het maken van een reservering in hun agenda. Denk aan een gemeente die de mogelijkheid biedt om online een afspraak te maken of een sportaccommodatie te boeken. Het is dan prettig als de klant daarna een bevestiging ontvangt met daarin alle relevante informatie. Onze software ondersteunt het automatisch versturen van berichten.
Herinneringen
Het bevestigen van een afspraak moet gebeuren, maar uw klant herinneren aan de afspraak is minstens zo belangrijk. Voor veel mensen is een afspraak een eenmalig moment en wordt gemakkelijk vergeten. Bij sommige organisaties zijn aan dat ene moment ook vervolgacties gekoppeld die dan allemaal stoppen. Het kost niet alleen tijd, het kost ook geld. Gebruik dan de mogelijkheid om automatisch herinneringen te versturen naar uw klanten.
Kanalen
Het maakt niet zoveel uit hoe u een afspraak of boeking bevestigt. Het belangrijkste is dat u de mogelijkheid heeft om uw klant te informeren. De meest zakelijke en tegelijk afstandelijke manier is een bericht versturen via e-mail. We zien daarin wel een verandering ontstaan. Er is steeds meer vraag naar berichten versturen via sms en Whatsapp. In onze software kunt u zelf kiezen welke manier van berichten sturen u wilt gebruiken.
Houd uw klant op de hoogte
Als uw software een logisch stappenplan heeft en intuïtief is maakt uw klant zelfstandig een reservering. En dat kan vaak zonder in te loggen, een account is niet altijd verplicht. Dit verlaagt de drempel. Uw agenda’s worden vanzelf gevuld. Daarna is het zaak dat u uw klanten op de hoogte houdt van hun afspraak. Klanten die niet komen opdagen kosten immers tijd, geld en verstoren andere processen.
In onze software kunt u automatische herinneringen instellen. Die worden op gezette tijden verstuurd naar het door de klant opgegeven e-mailadres of telefoonnummer (Whatsapp of sms). Dit dringt het aantal no-shows aanzienlijk terug en is wel zo klantvriendelijk. Verrijk de herinneringen die u verstuurt met een duidelijke uitleg, zodat uw klanten zich goed kunnen voorbereiden.
Ontdek de mogelijkheden
Maakt u gebruik van ons klantgeleidingssysteem? Dan sturen wij automatisch een afspraakcode mee, waarmee de klant zich kan aanmelden.