De uitvaartondernemer

Na een overlijden moet er veel geregeld worden. Er is dan contact nodig tussen verschillende partijen. Het eerste aanspreekpunt is vaak de uitvaartondernemer. Hij (of zij) neemt een aantal belangrijke taken uit handen. Zoals de aangifte van het overlijden bij de burgerlijke stand van de gemeente. Natuurlijk zorgt de uitvaartondernemer voor een goede uitvaart en alles daaromheen.

Datum plechtigheid

Het is prettig voor nabestaanden prettig als de datum van de plechtigheid zo snel mogelijk is vastgelegd. Onze uitvaartagenda geeft de uitvaartondernemer 24 uur per dag inzicht in de mogelijkheden.

De uitvaartagenda is een begrafenisplanner met aanvullende mogelijkheden. Er wordt een overzicht getoond van alle aangesloten begraafplaatsen. Op elke datum is zichtbaar of er tijd is voor een plechtigheid en hoe lang deze mag duren.

Nieuwe functionaliteit

  • Nu is het mogelijk om per begraafplaats separate instellingen te maken. Denk aan de openingstijden, te kiezen grafsoorten en artikelen.

  • Het bedrijfsportaal voor de uitvaartondernemer is uitgebreid met het overzicht van alle aanvragen. Daarnaast zijn er vanaf deze versie statussen toe te kennen aan elke aanvraag. Zo ziet zowel de behandelaar als de aanvrager of een aanvraag compleet is.

  • Voor de behandelaars is er nu ook een nieuw portaal waarin alle aanvragen overzichtelijk worden weergegeven. Hierin zijn de statussen van de ingediende aanvragen zichtbaar.

  • Wordt er een wijziging aangebracht in een aanvraag, dan ontvangen alle partijen een bericht. In het bericht wordt een overzicht gegeven met de oude waarden en de nieuwe (vervangende) waarden.

  • Er zijn nieuwe velden voor het achterlaten van contactinformatie van de nabestaanden opgenomen. Dit sluit beter aan bij de praktijk. De opdrachtgever of aanvrager is immers niet altijd een nabestaande.

100% SaaS
100% Web-based
Werkt in elke browser
Altijd online
Altijd up-to-date

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Gebruik onderstaande knop en laat uw contactgegevens achter, dan nemen wij contact met u op.

Hoe werkt de uitvaartagenda

In de uitvaartagenda doorloopt de uitvaartondernemer een stappenplan. Onder andere de gegevens van de overledene, opdrachtgever en rechthebbende worden geregistreerd. Maar ook: grafrust, grafsoort en eventueel extra artikelen zoals het gebruik van de aula en opname van de plechtigheid. Direct na het invullen van de gegevens ontvangt de uitvaartondernemer uit onze uitvaartplanner een samenvattend document. En de aanvraag is terug te vinden in het eigen bedrijfsportaal.

Voordelen voor uw medewerkers

Uw medewerkers ontvangen een notificatie van elke nieuwe registratie via de uitvaartagenda. De activiteit is terug te vinden op het dashboard en er wordt eventueel automatisch een e-mail naar een mailbox gestuurd. Alle door de uitvaartondernemer ingevulde gegevens staan al op de juiste plaats en zijn direct raadpleegbaar via de back office.

Medewerkersportaal

We leveren een medewerkersportaal waarin alle aanvragen, die via de uitvaartagenda zijn gemaakt, overzichtelijk worden weergegeven. We begrijpen dat niet elke aanvraag compleet is bij indiening. Daarom hebben uw medewerkers de mogelijkheid om aan elke aanvraag die via de uitvaartplanner is gemaakt een status toe te kennen. Zodra de status gewijzigd wordt, ontvangt de uitvaartondernemer daarvan een melding.

Nog meer voordelen

De uitvaartagenda is een extra module voor BAM 2020 Online. De gegevens die worden gebruikt in de uitvaartagenda zijn ook te gebruiken in de basislicentie en andere uitbreidingsmodules. Dit maakt het aanmaken van orders veel eenvoudiger en bespaart u tijd. En wanneer de gegevens van de overledene zijn toegekend aan een graf, wordt de informatie ook gesynchroniseerd naar het GIS-portaal en de digitale plattegrond van de begraafplaats.

Had u deze artikelen al gelezen?

Vragen naar aanleiding van dit artikel?

  • Of wilt u een use case voorleggen? We denken graag met u mee. Neem gerust contact op!