Begraafplaats Administratie zoals u ermee wil werken
Uitvaart plannen
Voor de medewerker bij de gemeente die de planning van begrafenissen beheert is een digitale planningstool een uitkomst. Onze uitvaartagenda is gekoppeld aan de begraafplaats administratie software, waardoor alle door de uitvaartleider ingevulde gegevens direct voor de medewerker beschikbaar zijn. Dit scheelt niet alleen tijd, het voorkomt ook fouten en vereenvoudigt de processen die erop volgen.
Digitale plattegronden
Een goede begraafplaats administratie geeft nog geen overzicht. Door uw grafadministratie direct te koppelen aan digitale plattegronden ontstaat er een overzichtelijke kaart, waarop direct informatie over de begraafplaats en de graven zichtbaar is. Dit helpt de medewerker bij het plannen (uitgeven) van nieuwe graven en bij het beoordelen van bestaande graven en de daaraan gekoppelde acties.
Koppeling BRP
Het is zaak dat u over actuele informatie beschikt aangaande rechthebbenden. Zij zijn immers verantwoordelijk voor het graf en betalen voor (verlenging van) grafrust en eventueel onderhoud. Via een koppeling met de makelaars van Centric of Pink Roccade krijgt u in onze begraafplaats administratie software meldingen dat een rechthebbende van adres is veranderd of bijvoorbeeld zelf is overleden en werkt u de gegevens bij.
U wilt zaakgericht werken
Taak Specifieke Applicatie
Voor medewerkers die de begraafplaats administratie uitvoeren is het handig als de documenten bij alle informatie in de taak specifieke applicatie (TSA) staan. Onze software ondersteunt het uploaden en bewaren van documenten en foto’s. Maar, elke gemeentelijke organisatie krijgt op een bepaald moment te maken met dezelfde vraag. Hoe kunnen mijn collega’s bij deze gegevens? En hoe verwijderen we ze als de bewaartermijn is verstreken? Ons advies: ga zaakgericht werken.
Zaakgericht werken
Onze software ondersteunt zaakgericht werken. Er zijn koppelingen met diverse zaaksystemen, waaronder Decos JOIN en Visma Circle Djuma. U kunt starten in onze begraafplaats administratie software en dan wordt automatisch een zaak aangemaakt in uw zaaksysteem. Alle informatie wordt opgeslagen in onze software. De documenten worden in het zaaksysteem opgeslagen en daarmee voor eenieder raadpleegbaar. Alle bij de zaak behorende documenten zijn gewoon opvraagbaar vanuit onze software.
Gebruikerservaring
Maakt u gebruik van onze Uitvaartagenda? Van elke ingekomen aanvraag kunt u de status wijzigen: in behandeling, niet compleet, akkoord.
Alle artikelen en handelingen die nodig zijn voor een begrafenis of crematie worden op de order gezet. Wat factureren een stuk eenvoudiger maakt.
Maakt u gebruik van andere benamingen om informatie vast te leggen? In onze software kunt u de labels van velden probleemloos wijzigen.
Een plaatje zegt meer…
Voor uw medewerkers
De digitale kaart helpt een medewerker op meerdere manieren. De begraafplaatsen en daarop ingetekende graven zijn keurig gepositioneerd op een digitale onderlegger. Daarop staat niet alleen de begraafplaats, ook omliggende objecten zijn zichtbaar. In de GIS-viewer is het mogelijk om te filteren op grafkenmerken en zoeken op naam van de overledene. De kleur van een graf verraadt het type. Binnen uw eigen omgeving ziet u van elk graf de naam van de rechthebbende, kunt u meten en aantekeningen maken op de kaart.
Voor burgers
Wanneer u de digitale kaart beschikbaar stelt aan burgers, is daarvoor een separate GIS-viewer beschikbaar. Burgers kunnen zelfstandig zoeken naar een overledene. Er wordt over alle aangesloten begraafplaatsen in uw gemeente gezocht. In deze viewer wordt geen informatie getoond over de rechthebbende. Eventueel kan een luchtfoto worden gebruikt ter referentie, van Google Maps of die u zelf aanlevert.
Lokale Overheden
Begraafplaats Administratie Software voor Lokale Overheden
Een actueel digitaal overzicht van uw begraafplaatsadministratie 24 uur per dag beschikbaar op elk apparaat.
Gemeentes
De gebruikelijke manieren van begraven veranderen. Er wordt steeds vaker gekozen voor cremeren of begraven op een natuurbegraafplaats. Naar verwachting wordt resomeren (of: bio-cremeren) op termijn als nieuwe mogelijkheid toegevoegd aan de Wet op de lijkbezorging.
Door deze ontwikkelingen is het belangrijk dat de software waarmee u de begraafplaatadministratie bijhoudt voortdurend up-to-date blijft. Met onze begraafplaatsadministratie voor gemeentes hoeft u daar niet op te wachten. Verwerk alle gegevens geheel naar eigen inzicht en houd ze up-to-date via onze StUF-relatiekoppeling of via de API van Haal Centraal.
Naar behoefte functionaliteit toevoegen
Ook interessant
Internet
Afspraken
Digitale plattegrond
Het is mogelijk om te koppelen met een laagsgewijze opgebouwde digitale kaart. Klik op een graf en u ziet alle informatie.
De applicatie is responsive en werkt daardoor uitstekend op een mobiele telefoon. In veel gevallen is het ook mogelijk om een koppeling te realiseren met uw eigen GIS-omgeving.
Uitvaartagenda
Uitvaartondernemers hebben 24/7 toegang tot de agenda van de begraafplaats. Ze leggen eenvoudig een datum en tijdsblok vast.
Financiële koppeling
Verstuur orders naar een boekhoudpakket zoals Key2Financiën, Civision Innen of ErpX. De ordergegevens worden in de juiste opmaak aangeboden bij het financiële pakket.
Ook interessant
Accommodatie
verhuur
Mobile
Raadpleeg de digitale plattegrond, selecteer het graf, maak een foto en upload direct naar de database. Maak eventueel taken aan voor medewerkers op kantoor. Bijzonder handig voor een beheerder, die een melding wil doen van een beschadigd monument.
Route naar een graf
Bied de bezoekers van uw begraafplaats route-ondersteuning naar het graf. Bezoekers scannen een QR-code en de applicatie toont hen de juiste weg. Uniek voor elke rustplaats.