Begraafplaats Administratie Gemeentes

Onze software voor begraafplaats administratie wordt door ruim 40 gemeentes in Nederland gebruikt.

Naast alle standaard functies realiseren we koppelingen met applicaties om processen te vereenvoudigen en standaardiseren.

Nieuw product

Klantgeleidingssysteem

Meer informatie

Begraafplaats Administratie zoals u ermee wil werken

Uitvaart plannen

Voor de medewerker bij de gemeente die de planning van begrafenissen beheert is een digitale planningstool een uitkomst. Onze uitvaartagenda is gekoppeld aan de begraafplaats administratie software, waardoor alle door de uitvaartleider ingevulde gegevens direct voor de medewerker beschikbaar zijn. Dit scheelt niet alleen tijd, het voorkomt ook fouten en vereenvoudigt de processen die erop volgen.

Digitale plattegronden

Een goede begraafplaats administratie geeft nog geen overzicht. Door uw grafadministratie direct te koppelen aan digitale plattegronden ontstaat er een overzichtelijke kaart, waarop direct informatie over de begraafplaats en de graven zichtbaar is. Dit helpt de medewerker bij het plannen (uitgeven) van nieuwe graven en bij het beoordelen van bestaande graven en de daaraan gekoppelde acties.

Koppeling BRP

Het is zaak dat u over actuele informatie beschikt aangaande rechthebbenden. Zij zijn immers verantwoordelijk voor het graf en betalen voor (verlenging van) grafrust en eventueel onderhoud. Via een koppeling met de makelaars van Centric of Pink Roccade krijgt u in onze begraafplaats administratie software meldingen dat een rechthebbende van adres is veranderd of bijvoorbeeld zelf is overleden en werkt u de gegevens bij.

U wilt zaakgericht werken

Taak Specifieke Applicatie

Voor medewerkers die de begraafplaats administratie uitvoeren is het handig als de documenten bij alle informatie in de taak specifieke applicatie (TSA) staan. Onze software ondersteunt het uploaden en bewaren van documenten en foto’s. Maar, elke gemeentelijke organisatie krijgt op een bepaald moment te maken met dezelfde vraag. Hoe kunnen mijn collega’s bij deze gegevens? En hoe verwijderen we ze als de bewaartermijn is verstreken? Ons advies: ga zaakgericht werken.

Zaakgericht werken

Onze software ondersteunt zaakgericht werken. Er zijn koppelingen met diverse zaaksystemen, waaronder Decos JOIN en Visma Circle Djuma. U kunt starten in onze begraafplaats administratie software en dan wordt automatisch een zaak aangemaakt in uw zaaksysteem. Alle informatie wordt opgeslagen in onze software. De documenten worden in het zaaksysteem opgeslagen en daarmee voor eenieder raadpleegbaar. Alle bij de zaak behorende documenten zijn gewoon opvraagbaar vanuit onze software.

Gebruikerservaring

Maakt u gebruik van onze Uitvaartagenda? Van elke ingekomen aanvraag kunt u de status wijzigen: in behandeling, niet compleet, akkoord.

Alle artikelen en handelingen die nodig zijn voor een begrafenis of crematie worden op de order gezet. Wat factureren een stuk eenvoudiger maakt.

Maakt u gebruik van andere benamingen om informatie vast te leggen? In onze software kunt u de labels van velden probleemloos wijzigen.

Een plaatje zegt meer…

Voor uw medewerkers

De digitale kaart helpt een medewerker op meerdere manieren. De begraafplaatsen en daarop ingetekende graven zijn keurig gepositioneerd op een digitale onderlegger. Daarop staat niet alleen de begraafplaats, ook omliggende objecten zijn zichtbaar. In de GIS-viewer is het mogelijk om te filteren op grafkenmerken en zoeken op naam van de overledene. De kleur van een graf verraadt het type. Binnen uw eigen omgeving ziet u van elk graf de naam van de rechthebbende, kunt u meten en aantekeningen maken op de kaart.

Voor burgers

Wanneer u de digitale kaart beschikbaar stelt aan burgers, is daarvoor een separate GIS-viewer beschikbaar. Burgers kunnen zelfstandig zoeken naar een overledene. Er wordt over alle aangesloten begraafplaatsen in uw gemeente gezocht. In deze viewer wordt geen informatie getoond over de rechthebbende. Eventueel kan een luchtfoto worden gebruikt ter referentie, van Google Maps of die u zelf aanlevert.

Route plannen

Als uitbreiding van uw digitale plattegronden kunt u nu ook route plannen op de begraafplaats aanbieden. Via een QR-code belanden burgers meteen op de juiste pagina.

Aan de slag gaan

  • Lees meer over hoe wij u helpen, over licentiebeheer, configuratie en trainingen.
  • Bekijk de video over de werking van de uitvaartagenda en de voordelen die u ermee behaalt.
  • Geef uw medewerkers weer gelegenheid om zich bezig te houden waarvoor ze opgeleid zijn.

Meer zien?

We laten u graag zien hoe onze begraafplaats administratie software werkt. Neem contact op, dan maken we een geheel vrijblijvende afspraak.

Lokale Overheden

Begraafplaats Administratie Software voor Lokale Overheden

Een actueel digitaal overzicht van uw begraafplaatsadministratie 24 uur per dag beschikbaar op elk apparaat.

Gemeentes

De gebruikelijke manieren van begraven veranderen. Er wordt steeds vaker gekozen voor cremeren of begraven op een natuurbegraafplaats. Naar verwachting wordt resomeren (of: bio-cremeren) op termijn als nieuwe mogelijkheid toegevoegd aan de Wet op de lijkbezorging.

Door deze ontwikkelingen is het belangrijk dat de software waarmee u de begraafplaatadministratie bijhoudt voortdurend up-to-date blijft. Met onze begraafplaatsadministratie voor gemeentes hoeft u daar niet op te wachten. Verwerk alle gegevens geheel naar eigen inzicht en houd ze up-to-date via onze StUF-relatiekoppeling of via de API van Haal Centraal.

Naar behoefte functionaliteit toevoegen

Ook interessant

Internet
Afspraken

Digitale plattegrond

Het is mogelijk om te koppelen met een laagsgewijze opgebouwde digitale kaart. Klik op een graf en u ziet alle informatie.

De applicatie is responsive en werkt daardoor uitstekend op een mobiele telefoon. In veel gevallen is het ook mogelijk om een koppeling te realiseren met uw eigen GIS-omgeving.

Uitvaartagenda

Uitvaartondernemers hebben 24/7 toegang tot de agenda van de begraafplaats. Ze leggen eenvoudig een datum en tijdsblok vast.

Financiële koppeling

Verstuur orders naar een boekhoudpakket zoals Key2Financiën, Civision Innen of ErpX. De ordergegevens worden in de juiste opmaak aangeboden bij het financiële pakket.

Ook interessant

Accommodatie
verhuur

Mobile

Raadpleeg de digitale plattegrond, selecteer het graf, maak een foto en upload direct naar de database. Maak eventueel taken aan voor medewerkers op kantoor. Bijzonder handig voor een beheerder, die een melding wil doen van een beschadigd monument.

Route naar een graf

Bied de bezoekers van uw begraafplaats route-ondersteuning naar het graf. Bezoekers scannen een QR-code en de applicatie toont hen de juiste weg. Uniek voor elke rustplaats.

Meer informatie nodig?

Laat uw gegevens achter of bel ons. We brengen u dan in contact met één van onze medewerkers.