Begraafplaats Administratie Kerkelijke Instellingen

Onze software voor begraafplaats administratie wordt door ruim 110 kerkelijke instellingen in Nederland gebruikt.

Het pakket omvat alle basis benodigdheden. Optioneel zijn modules om functionaliteit uit te breiden.

Nieuw product

Klantgeleidingssysteem

Meer informatie

Heel geschikt voor kerkelijke instellingen

Gewoon beginnen

Het bijhouden van een grafadministratie is voor Kerkelijke Instellingen zoals bijvoorbeeld een Protestantse Gemeente en (aanverwante) stichtingen niet veel anders dan een burgerlijke gemeente. Kies daarom onze applicatie. U bepaalt namelijk zelf in de begraafplaats administratie welke velden u gebruikt, hoe u graven en urnen wilt nummeren en hoe u omgaat met posities en de benamingen daarvan. Ook als u overstapt naar onze applicatie.

Regels voor beheer

Deze bijzondere begraafplaatsen moeten voldoen aan een uitgebreide regelgeving, waaronder het hebben van een degelijke en professionele administratie en registratie.  Er zijn wettelijke regels vermeld in de Wet op de Lijkbezorging maar ook het overkoepelende orgaan van een Kerkelijke Instelling zoals de Protestantse Kerk In Nederland (PKN) en de Rooms Katholieke Kerk in Nederland (RKK) hebben regels voor het beheer van een begraafplaats.

In de Cloud

Onze applicatie is een echte SaaS-oplossing. U werkt dus in the cloud en de gegevens worden versleuteld opgeslagen. Wel zo veilig. U hoeft geen software te installeren op een computer. De applicatie is vanaf elke computer met toegang tot internet bereikbaar. Dit maakt het ook makkelijker om andere gebruikers  te laten meekijken. De applicatie werkt in elke up-to-date browser en heeft geen plugins nodig. U heeft dus geen omkijken naar het systeem of eventueel onderhoud.

Software om te corresponderen

Sjablonen

In onze software slaat u o.a. informatie op over graven, overledenen en rechthebbenden. Die gegevens zijn onderling met elkaar verbonden. Dat maakt het eenvoudiger om op professionele manier te corresponderen. Onze applicatie werkt met sjablonen. Als u het juiste sjabloon hebt geselecteerd kunt u voor alle geselecteerde relaties in een keer de documenten genereren en die daarna via e-mail verzenden of juist uitprinten.

Documenten bewaren

Elk document dat in de software wordt gemaakt wordt ook bij de relatie, overleden of het graf opgeslagen. Elk document is dus altijd terug te vinden. In aanvulling hierop kunt u de administratie verrijken door zelf documenten en foto’s te uploaden bij de verschillende onderdelen. Zo heeft u alle informatie centraal en kan elke gebruiker die raadplegen. En omdat alles in de cloud wordt opgeslagen en geback-upt heeft u geen zorgen over het verlies van gegevens.

Gebruikerservaring

Maakt u gebruik van onze Uitvaartagenda? Van elke ingekomen aanvraag kunt u de status wijzigen: in behandeling, niet compleet, akkoord.

Alle artikelen en handelingen die nodig zijn voor een begrafenis of crematie worden op de order gezet. Wat factureren een stuk eenvoudiger maakt.

Maakt u gebruik van andere benamingen om informatie vast te leggen? In onze software kunt u de labels van velden probleemloos wijzigen.

Over de digitale plattegrond

Voor gebruikers

U kunt uw licentie uitbreiden met digitale plattegronden. Uw begraafplaats en daarop ingetekende graven is keurig gepositioneerd op een digitale onderlegger. Daarop staat niet alleen de begraafplaats, ook omliggende objecten zijn zichtbaar.

In de GIS-viewer is het mogelijk om te filteren op grafkenmerken en zoeken op naam van de overledene. De kleur van een graf verraadt het type. Binnen uw eigen omgeving ziet u van elk graf de naam van de rechthebbende, kunt u meten en aantekeningen maken op de kaart.

Voor burgers

U kunt digitale plattegronden ook beschikbaar stellen aan burgers. Zij kunnen dan zelfstandig zoeken naar een overledene. In deze viewer wordt geen informatie getoond over de rechthebbende. Eventueel kan een luchtfoto worden gebruikt ter referentie, van Google Maps of die u zelf aanlevert.

Ondersteuning

Er zijn veel administraties toevertrouwd aan vrijwilligers. Mochten die bij uw organisatie niet beschikbaar zijn dan kunt u zich desgewenst laten ondersteunen door onze partner Kantoor der Kerkelijke Administraties (KKA).

Aan de slag gaan

  • Lees meer over hoe wij u helpen, over licentiebeheer, configuratie en trainingen.
  • Bekijk de video over de werking van de uitvaartagenda en de voordelen die u ermee behaalt.
  • Geef uw medewerkers weer gelegenheid om zich bezig te houden waarvoor ze opgeleid zijn.

Meer zien?

We laten u graag zien hoe onze begraafplaats administratie software werkt. Neem contact op, dan maken we een geheel vrijblijvende afspraak.