Klanttevredenheid in KGS

image: team HTA/Freepik
Veel van onze klanten zijn benieuwd naar hoe bezoekers denken over het niveau van hun dienstverlening. Ze nemen dan een losstaand systeem voor klanttevredenheidsonderzoek. Wij dachten: is het niet veel eenvoudiger om dat te integreren in het klantgeleidingssysteem?
Keep it simple
Het gaat bij dit soort onderzoeken vaak niet om uitgebreide vragenlijsten. Daar leent de situatie zich niet voor, het gaat om plekken met een hoge doorstroom. We zien ze wel op steeds meer plekken verschijnen.
Het gaat erom dat de bezoeker een vraag beantwoordt in de vorm van een simpele: ja of nee, cijfer of andere waardering. Veel mensen associëren klanttevredenheidsonderzoeken niet voor niets met smileys en andersom.
Flexibel inzetbaar
Klanttevredenheidsonderzoeken worden vaak gehouden op een losstaande tablet op een standaard. Ze staan bij de bibliotheek en zelfs bij de autodealer. Er is dan ook niet veel voor nodig om een vraag te stellen en een dergelijke opstelling is voor veel mensen heel herkenbaar.
Wij ondersteunen deze opstelling ook. Maar, wat wij ook mogelijk maken is dat de link naar het klanttevredenheidsonderzoek kunt mailen naar de bezoekers van uw organisatie. Bijvoorbeeld, nadat de afspraak heeft plaatsgevonden.
Wanneer u onze afsprakensoftware gebruikt, kunnen we dit proces automatiseren.

Configureren
Het configureren van een klanttevredenheidsonderzoek moet eenvoudig zijn, zo dachten we. En dus is het aantal stappen en keuzemogelijkheden tot het hoognodige beperkt.
Het is mogelijk om meerdere onderzoeken aan te maken en die op verschillende momenten na elkaar in te zetten. Zo kunt u eventueel de problematiek verder uitdiepen.
Een smiley zegt niets
Een groene, oranje of rode smiley zegt niet zoveel. Het gaat bij een onderzoek om het eruit filteren van de hoogte- en dieptepunten en het gemiddelde over een periode. Aan elke smiley kunt u dan ook zelf een cijfer toekennen.
Alle gegeven feedback verschijnt in de back office van het klantgeleidingssysteem. Zo kunt u onderzoeken of er een relatie is tussen de verschillende variabelen. Misschien gaat het minder goed op maandagen en juist uitstekend op vrijdagen.
We bieden u tools om op laagdrempelige wijze onderzoek te doen, zodat u indien nodig actie kunt ondernemen. Als u meer wil weten over klanttevredenheidsonderzoek in KGS, vult u het contactformulier in.