Klanttevredenheid in KGS

image: team HTA/Freepik

Veel van onze klanten zijn benieuwd naar hoe bezoekers denken over het niveau van hun dienstverlening. Ze nemen dan een losstaand systeem voor klanttevredenheidsonderzoek. Wij dachten: is het niet veel eenvoudiger om dat te integreren in het klantgeleidingssysteem?

  • Gewoon in één systeem

  • Eenvoudig uit te breiden naar meerdere afdelingen

  • Beheer vanuit de cloud

Keep it simple

Het gaat bij dit soort onderzoeken vaak niet om uitgebreide vragenlijsten. Daar leent de situatie zich niet voor, het gaat om plekken met een hoge doorstroom. We zien ze wel op steeds meer plekken verschijnen.

Het gaat erom dat de bezoeker een vraag beantwoordt in de vorm van een simpele: ja of nee, cijfer of andere waardering. Veel mensen associëren klanttevredenheidsonderzoeken niet voor niets met smileys en andersom.

Flexibel inzetbaar

Klanttevredenheidsonderzoeken worden vaak gehouden op een losstaande tablet op een standaard. Ze staan bij de bibliotheek en zelfs bij de autodealer. Er is dan ook niet veel voor nodig om een vraag te stellen en een dergelijke opstelling is voor veel mensen heel herkenbaar.

Wij ondersteunen deze opstelling ook. Maar, wat wij ook mogelijk maken is dat de link naar het klanttevredenheidsonderzoek kunt mailen naar de bezoekers van uw organisatie. Bijvoorbeeld, nadat de afspraak heeft plaatsgevonden.

Wanneer u onze afsprakensoftware gebruikt, kunnen we dit proces automatiseren.

Meer weten over klanttevredenheid?

Gebruik onderstaande knop en laat je contactgegevens achter, dan nemen wij contact met je op.

Configureren

Het configureren van een klanttevredenheidsonderzoek moet eenvoudig zijn, zo dachten we. En dus is het aantal stappen en keuzemogelijkheden tot het hoognodige beperkt.

  • Kies een achtergrondkleur of foto.

  • Upload het logo van uw organisatie.

  • Kies hoe u de vraag beantwoord wil hebben: ja of nee, cijfers, smileys.

  • Typ de vraag die u wil stellen.

  • Voeg eventueel een tweede tekstregel toe.

  • Upload uw eigen iconen (smileys, sterren, enz.)

Het is mogelijk om meerdere onderzoeken aan te maken en die op verschillende momenten na elkaar in te zetten. Zo kunt u eventueel de problematiek verder uitdiepen.

Een smiley zegt niets

Een groene, oranje of rode smiley zegt niet zoveel. Het gaat bij een onderzoek om het eruit filteren van de hoogte- en dieptepunten en het gemiddelde over een periode. Aan elke smiley kunt u dan ook zelf een cijfer toekennen.

Alle gegeven feedback verschijnt in de back office van het klantgeleidingssysteem. Zo kunt u onderzoeken of er een relatie is tussen de verschillende variabelen. Misschien gaat het minder goed op maandagen en juist uitstekend op vrijdagen.

We bieden u tools om op laagdrempelige wijze onderzoek te doen, zodat u indien nodig actie kunt ondernemen. Als u meer wil weten over klanttevredenheidsonderzoek in KGS, vult u het contactformulier in.

Vragen naar aanleiding van dit artikel?

  • Of wil je een use case voorleggen? We denken graag met je mee. Neem gerust contact op!

Meer recent nieuws en updates: