De voorjaarsupdate van KGS zit boordevol nieuwe features!

wachtkamer met aanmeldkiosk waarop de voorjaarsupdate van KGS draait

image: our-team/Adobe Express

Wil jouw team ook de klantervaring verder optimaliseren?  Misschien kun je nog wel een boost gebruiken en dan hebben we goed nieuws voor je! De voorjaarsupdate van KGS, ons klantgeleidingssysteem zit namelijk boordevol nieuwe features. Lees verder en ontdek hoe deze nieuwe features jullie helpen om jullie klanten, patiënten en bezoekers zo aangenaam mogelijk hun wachttijd door te helpen.

Pincode lock: extra veiligheid

KGS is nu uitgerust met een optionele pincode lock. Heb je die pincode lock ingesteld, dan kunnen bezoekers niet meer zomaar de optie “vrije inloop” kiezen. Alleen medewerkers met de juiste pincode kunnen dat deel van het menu ontgrendelen. Dit is bijvoorbeeld ideaal voor locaties waar een conciërge of host de tickets verstrekt. Voor klanten met een afspraak is er geen beperking; zij kiezen gewoon voor "ik heb een afspraak" en ontvangen hun ticket.

telefoon met QR code die vanaf de voorjaarsupdate van KGS gescand kan worden bij aanmeldkiosk met QR code lezer in wachtruimte

Aanmelden met QR code: snel en zonder gedoe

Bezoekers die via ons afsprakensysteem online een afspraak hebben gemaakt, krijgen per e-mail een bevestiging met daarin een QR code. Hiermee kunnen ze zich bij de kiosk aanmelden. De scanner herkent van afstand dat er een code wordt aangeboden en voert vervolgens automatisch een aantal checks en acties uit: heeft deze bezoeker zich bij de juiste locatie gemeld en meldt hij zich binnen het juiste tijdvak.

  • Is dit de juiste locatie om aan te melden? Zo niet, dan geeft het systeem een melding.
  • Is de tijdsmarge tot de afspraak redelijk? Soms melden bezoekers zich veel te vroeg. Dan krijgen ze het verzoek om zich later aan te melden.
  • Juiste tijd en locatie? Na het registreren van de aanmelding print het systeem een ticket. Vanaf dat moment zijn dan er verschillende (afspraak)gegevens en het type afspraak voor medewerkers zichtbaar. Het toewijzen van een balie of behandelaar gebeurt volledig automatisch en is onder meer afhankelijk van de plek in de wachtrij, het type product en de beschikbaarheid van medewerkers.

Door deze checks en stappen te automatiseren hoeven jullie medewerkers minder werkzaamheden handmatig te doen. Dat werkt een stuk prettiger en maakt de organisatie efficiënter.

Ook voor bezoekers heeft dit voordelen. Steeds meer mensen geven de voorkeur aan digitale diensten en omdat de software meerdere talen ondersteunt, kunnen mensen in hun voorkeurstaal geholpen worden. Bovendien is contactloos aanmelden hygiënischer en verlaagt het de kans op het overdragen van virussen of bacteriën.

100% SaaS
100% Web-based
Werkt in elke browser
Altijd online
Altijd up-to-date

Meer weten over de voorjaarsupdate van KGS?

Gebruik onderstaande knop en laat uw contactgegevens achter, dan nemen wij contact met u op.
Wachtkamer met informatiescherm waarop je vanaf de voorjaarsupdate van KGS urgente meldingen kunt weergeven

Afspeellijsten inplannen: Altijd de juiste Informatie

Soms heb je naast vaste items die je altijd op je wachtrijschermen wilt laten zien ook informatie die alleen op bepaalde momenten relevant is. Tijdens pauzes bijvoorbeeld. Die optie heb je nu. Je kunt per playlist instellen wanneer deze moet afspelen. Daarnaast kun je meerdere playlists achter elkaar afspelen. Je hoeft dit maar één keer te configureren. Bovendien kun je voor ieder beeldscherm de instellingen apart aanpassen.

Voeg nu makkelijker urgente berichten toe

Normaal gesproken komt de tekst in de ticker tape uit RSS feeds van algemene nieuwsdiensten en in de backend opgeslagen berichten. Klanten hebben ons verteld dat het soms belangrijk is dat ze urgent berichten kunnen toevoegen. Als er een (landelijke) pinstoring is bijvoorbeeld. Dit hebben we nu extra makkelijk gemaakt: in een door alle medewerkers makkelijk op te roepen bewerkingsscherm. Daar kunnen jullie medewerkers ook aangeven hoe lang het bericht zichtbaar moet zijn en wanneer de reguliere informatie weer mag verschijnen.

Meer weten?

Ben je nieuwsgierig geworden naar de nieuwe features in de voorjaarsupdate van KGS? Of heb je vragen over hoe deze updates jouw organisatie kunnen helpen? Aarzel niet en neem contact met ons op. Bel ons of stuur een e-mail; we staan klaar om je te helpen.

Meer recent nieuws en updates:

Vragen naar aanleiding van dit artikel?

  • Of wilt u een use case voorleggen? We denken graag met u mee. Neem gerust contact op!