Meer inzicht met plattegronden
Het bijhouden van een begraafplaats administratie is geen sinecure. Omdat het zo'n gevoelig onderwerp is wilt u de gegevens van de overledene en nabestaanden meteen juist verwerken. Het is dan mogelijk om bepaalde processen en informatiestromen te automatiseren. Zo zijn er de koppelingen met de Basisregistratie Personen (BRP) en bijvoorbeeld onze eigen uitvaartagenda. We gaan in dit artikel in op een onmisbare aanvulling op onze begraafplaats administratie in de vorm van digitale plattegronden.
Sneller beslissen
Digitale plattegronden helpen de gebruiker om de informatie die is opgeslagen in de begraafplaats administratie beter te duiden. Zo is in een oogopslag duidelijk hoe groot een begraafplaats ongeveer is. Aan de hand van de kleurcoderingen die worden gebruikt voor de verschillende grafsoorten is ook zichtbaar welke graven nog vrij zijn. Dit maakt uitgifte veel eenvoudiger voor zowel de medewerkers die binnen zitten als die buiten lopen.
Informatie op digitale plattegronden
De digitale plattegronden zijn gekoppeld aan de begraafplaats administratie. De belangrijkste gegevens die zijn opgeslagen bij een graf, zoals: het grafnummer, de grafsoort, de overledene en de relatie zijn dan ook via de digitale plattegrond opvraagbaar. Zo is het niet nodig om steeds te schakelen tussen de administratie en de kaart. Het is dan ook mogelijk om te zoeken op de naam van een overledene over alle begraafplaatsen die zijn gedigitaliseerd. De digitale plattegronden worden getoond in een aparte GIS viewer die wij leveren.
Voordelen voor uw medewerkers
Vanuit de begraafplaats administratie (BAM 2020 Online) kan direct een graf worden aangeroepen en de digitale plattegrond wordt geladen. Het is echter ook mogelijk om de GIS Viewer direct te benaderen. Zo kunnen medewerkers in de buitendienst zonder gebruik van BAM 2020 Online bij de kaarten. De applicatie schaalt naar het juiste formaat en alle tools om informatie op te vragen zijn ook op mobiele apparaten bruikbaar.
Gebruik van lagen
De digitale plattegrond is laagsgewijs opgebouwd. Standaard worden de GBKN-onderlegger geleverd en een luchtfoto van bijvoorbeeld Google Maps. Met behulp van de luchtfoto is oriëntatie eenvoudiger. Op een aparte laag zijn de graven getekend. Het toevoegen van andere relevante informatie die uniek is voor uw situatie wordt mede daardoor mogelijk.
Tools
De GIS Viewer biedt naast eerder genoemde opties onder andere mogelijkheden om zelf nieuwe graven te tekenen, kaarten(delen) uit te printen, opmerkingen te plaatsen, afstanden en oppervlaktes te meten, enz. Een synchronisatie met uw eigen gemeentelijke kaartenbak behoort in veel gevallen tot de mogelijkheden. Genoeg redenen om uw begraafplaatsadministratie uit te breiden met digitale plattegronden. Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken!