Afsprakensysteem afgestemd op de zorg
GTT afspraken
Een GTT-afspraak bestaat uit twee afspraakmomenten met daartussen een wachttijd. Het is een gefaseerde afspraak die meestal ’s ochtends plaatsvindt. Veel bloedafnames maken dit type afspraken telefonisch, simpelweg omdat hun afsprakensysteem dit online niet faciliteert. We hebben deze functionaliteit specifiek voor de zorg ontwikkeld. Er wordt rekening gehouden met de ochtend en de beschikbare tijdstippen (bijvoorbeeld tussen 8.00 en 12.00 uur).
Trombose
Als onderdeel van de preventie en zorg rondom chronische patiënten met bijvoorbeeld antistollingsadvies en medicatie is het belangrijk dat de communicatie omtrent afspraakdata en tijden vereenvoudigd is. Door een koppeling tussen ons afspraaksysteem en Portavita (onderdeel van CompuGroup Medical Nederland) is het mogelijk om dit type afspraken te automatiseren, waarbij rekening wordt gehouden met de voorkeurslocatie van de patiënt.
Meerdere portalen
Het grootste gedeelte van uw klantenbestand bestaat waarschijnlijk uit externe klanten. We weten dat er in de zorg ook een interne klantenstroom bestaat. Zoals een collega specialist die een patiënt doorstuurt. Bij voorkeur wordt die klant dan met voorrang behandeld. In ons afsprakensysteem biedt u voor uw collega’s dan een separaat afsprakenportaal aan. Deze afspraken komen in dezelfde agenda terecht, zij het via een andere route.
In gebruik bij


Informeer uw klant
Als het afsprakensysteem goed functioneert maken uw klanten zelfstandig afspraken. Uw agenda wordt zodoende vanzelf gevuld. Daarna is het zaak dat u uw klanten op de hoogte houdt. Want het bezoeken van een zorginstelling zoals een ziekenhuis is voor sommige mensen spannend. Via automatische herinneringen creëert u meer commitment. Klanten die niet komen opdagen kosten tijd en geld.
De zorg ondersteunen bij het plannen van afspraken

U stuurt en klanten kiezen
Als uw organisatie meerdere vestigingen heeft, dan kunt u per locatie de mogelijkheden instellen. Het gaat om diensten die u aanbiedt, dagen en openingstijden. Tijdens het maken van de afspraak ziet de klant welke diensten elke locatie aanbiedt en het meest dichtbij is.
In het verlengde hiervan biedt het afsprakensysteem de optie om eerst een dagdeel te vullen, alvorens andere afspraakmogelijkheden open te stellen. Zo kunt u ook klanten in een bepaalde richting sturen.
Efficiënter personeel plannen
Plannen is vooruit kijken. U bepaalt zelf hoeveel afspraakmomenten gelijktijdig kunnen plaatsvinden op elk tijdstip. Dit wordt bepaald door het aantal agenda’s dat u openstelt en dat is weer direct afhankelijk van het aantal medewerkers dat beschikbaar is.
De software kan automatisch agenda’s openen en dit volgens een patroon herhalen. Instelbaar is hoever van tevoren nog een afspraak gemaakt kan worden, zodat de organisatie voldoende tijd heeft om voorbereidingen te treffen.