Afsprakensysteem Medische Sector

Ons afsprakensysteem wordt al jaren gebruikt door organisaties in de medische sector. Het gaat o.a. om bloedafnames in ziekenhuizen en grote commerciële diagnostische centra.

Met onze software verlagen wij de drempel voor hun klanten zodat ze zelfstandig online een afspraak kunnen maken.

Nieuw product

Klantgeleidingssysteem

Meer informatie

Afsprakensysteem afgestemd op uw branche

GTT afspraken

Een GTT-afspraak bestaat uit twee afspraakmomenten met daartussen een wachttijd. Het is een gefaseerde afspraak die meestal ‘s ochtends plaatsvindt. Veel bloedafnames maken dit type afspraken telefonisch, simpelweg omdat hun afsprakensysteem dit online niet faciliteert. Via ons afsprakensysteem kunt u de GTT-afspraak wel gewoon aanbieden. Er wordt rekening gehouden met de ochtend en de beschikbare tijdstippen (bijvoorbeeld tussen 8.00 en 12.00 uur).

Trombose

Als onderdeel van de preventie en zorg rondom chronische patiënten met bijvoorbeeld antistollingsadvies en medicatie is het belangrijk dat de communicatie omtrent afspraakdata en tijden vereenvoudigd is. Door een koppeling tussen ons afspraaksysteem en Portavita (onderdeel van CompuGroup Medical Nederland) is het mogelijk om dit type afspraken te automatiseren, waarbij rekening wordt gehouden met de voorkeurslocatie van de patiënt.

Meerdere portalen

Het grootste gedeelte van uw klantenbestand bestaat waarschijnlijk uit externe klanten. We weten dat er ook een interne klantenstroom bestaat. Zoals een collega specialist die een patiënt doorstuurt. Bij voorkeur wordt die klant dan met voorrang behandeld. In ons afsprakensysteem biedt u voor uw collega’s dan een separaat afsprakenportaal aan. Deze afspraken komen in dezelfde agenda terecht, zij het via een andere route.

Houd uw klant op de hoogte

Als het afsprakensysteem goed functioneert maakt uw klant zelfstandig een afspraak. Uw agenda’s worden zodoende vanzelf gevuld. Een afspraak maken kan zonder in te loggen, want een account is niet verplicht. Daarna is het zaak dat u uw klanten op de hoogte houdt. Klanten die niet komen opdagen kosten immers tijd en geld.

In het afsprakensysteem kunt u automatische herinneringen instellen. Die worden op gezette tijden verstuurd naar het door de klant opgegeven e-mailadres of telefoonnummer (Whatsapp of sms). Dit dringt het aantal no-shows aanzienlijk terug en is wel zo klantvriendelijk. Verrijk de herinneringen die u verstuurt met een duidelijke uitleg, zodat uw klanten zich goed kunnen voorbereiden.

Gebruikerservaring

Uw klant ontvangt in de afspraakbevestiging uitleg over locatie, datum en tijd. En een link om de afspraak te wijzigen.

Maakt u gebruik van ons klantgeleidingssysteem? Dan sturen wij automatisch een afspraakcode mee, waarmee de klant zich kan aanmelden.

Stuur automatisch een bericht naar uw klant nadat de afspraak heeft plaatsgevonden om de klanttevredenheid te peilen.

Ontdek de voordelen van ons afsprakensysteem

Uw klanten kunnen zelf kiezen, maar u houdt controle

Als uw organisatie meerdere vestigingen heeft, dan kunt u per locatie de mogelijkheden instellen. Het gaat om diensten die u aanbiedt, dagen en openingstijden. Tijdens het maken van de afspraak kan de klant zien welke diensten elke locatie aanbiedt en het meest dichtbij is. In het verlengde hiervan biedt het afsprakensysteem de optie om eerst dagdelen te vullen, alvorens andere afspraakmogelijkheden open te stellen. Zo kunt u ook klanten in een bepaalde richting sturen.

Efficiënter personeel plannen

Plannen is vooruit kijken. U bepaalt zelf hoeveel afspraakmomenten gelijktijdig kunnen plaatsvinden op elk tijdstip. Dit wordt bepaald door het aantal agenda’s dat u openstelt en dat is weer direct afhankelijk van het aantal medewerkers dat beschikbaar is. Zo kunt u bijvoorbeeld heel eenvoudig rekening houden met vakantieperiodes, die zijn immers al ruim van tevoren bekend.

Analyseer uw resultaten met onze BI-tool

Het succes van een organisatie wordt doorgaans gemeten door de opbrengst te vergelijken met de kosten. Het aantal afspraken in een bepaalde periode is vaak een indicator van wel of geen succes. Via onze ingebouwde PowerBI connector kunt u diverse analyses maken. En omdat u al jaren data aan het verzamelen bent, worden trends zichtbaar. Gebruik uw eigen historie om te anticiperen op de toekomst.

Gebruik AI als voorspellend vermogen

In het verlengde van business intelligence ligt artificial intelligence. AI gaat u helpen om het aantal no-shows terug te dringen, wat u aanzienlijke kosten gaat besparen. Daarbij kan het gebruikt worden om uw eigen data en andere bronnen te analyseren en een vooruitblik geven van de toekomst. Uiteraard staat de privacy van patiënten hoog in het vaandel. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem contact op.

Aan de slag gaan

  • Lees meer over hoe wij u helpen, over licentiebeheer, configuratie en trainingen.
  • Bekijk de video over de werking van ons afsprakensysteem en de koppeling met klantgeleiding.
  • Geef je medewerkers weer gelegenheid om zich bezig te houden waarvoor ze opgeleid zijn.

Meer zien?

We laten u graag zien hoe onze agendasoftware werkt. Neem contact op, dan maken we een geheel vrijblijvende afspraak.

Gezondheidszorg

Afspraaksoftware voor de Gezondheidszorg

Regel de bezoekersstromen naar uw organisatie met een professioneel afspraaksysteem.

De volgende staat te wachten

Een zorgverlener brengt graag voldoende tijd door zijn patiënt, maar weet tegelijkertijd dat de volgende bezoeker al staat te wachten. Want ondanks het karakter van de zorg worden prestaties vaak in tijd en geld uitgedrukt. Een afsprakensysteem dat met uw organisatie kan meebewegen biedt dan uitkomst.

Software in de cloud zonder plugins en met automatische backups

Inzicht in de toekomst

Dankzij afspraaksoftware krijgt u inzicht in wanneer uw organisatie bezocht zal worden. En uw bezoekers weten wanneer zij bij u terecht kunnen.

Een online afsprakensysteem is daarom een heel krachtige tool. U kunt er uw planning erop afstemmen. Wanneer de agenda’s snel vollopen kunt u in onze software werken met zogenaamde overloopagenda’s die automatisch openen en u meer bezoekcapaciteit heeft.

Ook interessant !

Digitale
Receptie

Bezoekersstromen

Bepaal uw eigen agenda

Uw klanten maken online zelfstandig een afspraak via hun computer of mobiele telefoon. Telefonisch met uw medewerkers is natuurlijk ook mogelijk. Van elk product dat u aanbiedt, is direct zichtbaar wanneer het beschikbaar is en op welke locatie. Uw klanten ontvangen in de dagen vooruitlopend op de afspraak herinneringen in de gekozen taal.

Inchecken

Op de dag zelf meldt de klant zich bij de incheckbalie, of hij checkt zichzelf in. Van elke bezoeker wordt bijgehouden of hij is gearriveerd en hoe laat. Zo ontstaat er een bezoekersregistratie. No shows worden ook bijgehouden.

Klantstromen sturen

De applicatie kan overweg met meerdere locaties en agenda’s. Zo kunt u ook klantstromen sturen. Uw klanten krijgen online tijdens het maken van de afspraak een voorstel voor datum en tijd voor elke locatie. Daarnaast is het mogelijk om meerdere afspraakportalen aan ons afspraaksysteem te koppelen. Hiermee kunt u een scheiding aanbrengen tussen particuliere klanten en zakelijke klanten, zoals bijvoorbeeld collega’s.

Koppelingen

We werken voortdurend aan nieuwe functionaliteit. En onze applicaties koppelen met andere producten, zoals met ons klantverwijssysteem. Als een koppeling niet voorhanden is, onderzoeken we hoe we deze kunnen realiseren. We ondersteunen koppelingen via HL7, zoals het automatiseren van afspraken met antistollingsadvies via Portavita.

Meer informatie nodig?

Laat uw gegevens achter of bel ons. We brengen u dan in contact met één van onze medewerkers.