Geen wachtrijen meer

Het Elisabeth-Tweesteden Ziekenhuis maakt gebruik van de afsprakensoftware van HTA Software op de drie bloedprikpoli’s in Tilburg en Waalwijk. Klanten moeten vanaf 14 juni een afspraak maken, om de drukte beter te spreiden, zo valt te lezen in BN De Stem.

BN De Stem

Pieken

Bij de verschillende bloedpoli’s verschijnen tot wel 1.000 klanten per dag. Anderhalf  jaar geleden zaten de wachtkamers dan ook vol met wachtende mensen die, om logische redenen, voor een moment op de dag kiezen dat hen het beste uitkomt.

Om de pieken af te vlakken is ervoor gekozen om op afspraak te gaan werken. Zo worden mensen beter verspreid over de dag, wat zorgt voor veel minder drukte op de poli’s.

Door te werken met bloedprikken op afspraak, kunnen we de drukte op de afdeling beter spreiden en voorkomen we wachtrijen. – Wendy van Riel – Winnubst

Verbeter processen

Het werken op afspraak heeft ook voordelen voor de klant. Hij heeft meer duidelijkheid over wanneer hij wordt geholpen en wanneer hij het ziekenhuis weer kan verlaten.

In de wachtkamer zijn veel minder mensen. Opletten wanneer je opgeroepen wordt leidt zodoende ook tot veel minder stress.

  • Ontlast medewerkers

  • Zelfstandig afspraken maken

  • Verspreiding drukte

  • Beter plannen personeel

  • Klantvriendelijkheid wordt enorm vergroot

Basislicentie

Meer weten over Internet Afspraken Manager? Op onze overzichtspagina lees je meer over dit product en de laatste ontwikkelingen.

Meer lezen

Het copyright van de in dit artikel gebruikte foto berust bij ETZ Fotografie & Film – BN De Stem

Published On: juni 14th, 2021 / Categories: Afspraken, Bloedpoli, Koppelingen, Portaal, Reserveren, Zorg /